"I was looking for a horse and I found a horse, so heaven knows I'm happy now" edition
- «I don't actually believe in the concept of genius but if I did, Aphex Twin would be among the first I'd personally consider for contention. My own personal system for judging these things works like this - if anyone can manage eight years or more of envelope pushing, innovation or curation of a truly individual sound, then they are an indefatigable top tier artist and I will pay them the respect of spending at least two or three days living with their latest release before even starting to form an opinion on it»: notevole recensione di Orphaned Deejay Selek 2006 - 2008 di AFX firmata da John Doran su The Quietus.
- «Considered in this context, Bruce Springsteen’s phenomenal breakthrough in 1975 can only be understood against a backdrop of profound dislocation and urgent activism, particularly in the working-class communities that absorbed so many of the decade’s economic and cultural shocks»: "Born to Run and the Decline of the American Dream": bel saggio di Joshua Zeitz sull'Atlantic, per ricordare i quarant'anni del capolavoro di Springsteen.
- «This is just my stream-of-conscious complaining»: su Genius, Christopher Owens ha annotato alcuni testi delle proprie canzoni.
- A proposito di Genius, mi ero perso la notizia che Sasha Frere-Jones ha già lasciato il sito (dove era arrivato soltanto lo scorso gennaio, dopo la lunga carriera al New Yorker). Se ne è andato al Los Angeles Times, ma da questa intervista su Inverse continua a sembrarmi inspiegabilmente bollito.
- Kip Berman dei Pains Of Being Pure At Heart ha pubblicato sul proprio soundcloud due demo provenienti dalle sessioni dell'ultimo album Days Of Abandon. Il più movimentato dei due, Hell, mostra una squisita vena Orange Juice che sarei proprio curioso di ascoltare nelle prossime uscite della band di Brooklyn:
- Sempre da Kip Berman recupero un link di Ferragosto, quando aveva rilasciato a Drowned In Sound una bella intervista in cui raccontava tra le altre cose com'è cambiata negli ultimi anni la scena indiepop: "Art isn't a general election".
- Qualche giorno fa, per cinque minuti, ci siamo tutti indignati per la nuova privacy policy di Spotify (vedi riassunto e commento di Emanuele Venturoli su Medium). Flavorwire prende una posizione netta, anche se immagino di nessun rilievo: "Spotify’s New Privacy Policy: Music’s Not the Product, You Are".
- «When I first came up with this concept of the “fading frontier,” I was looking around and thinking about technology and the Internet. Remember when we were young and there was this excitement about what was going to happen next? And now, honestly, do you really want to know what happens next? I've seen enough in my lifetime; the frontier has faded. If it gets more intense, we're just going to end up not ever leaving our houses.» - Beyond Nostalgia: A Conversation with Deerhunter’s Bradford Cox, di T-Cole Rachel su Pitchfork, molto bello.
- Su Clash, Dan Bejar parla dei dischi che ispirano la musica di Destroyer. Spoiler: sì, c'è anche Scott Walker.
- «I don't actually believe in the concept of genius but if I did, Aphex Twin would be among the first I'd personally consider for contention. My own personal system for judging these things works like this - if anyone can manage eight years or more of envelope pushing, innovation or curation of a truly individual sound, then they are an indefatigable top tier artist and I will pay them the respect of spending at least two or three days living with their latest release before even starting to form an opinion on it»: notevole recensione di Orphaned Deejay Selek 2006 - 2008 di AFX firmata da John Doran su The Quietus.
- «Considered in this context, Bruce Springsteen’s phenomenal breakthrough in 1975 can only be understood against a backdrop of profound dislocation and urgent activism, particularly in the working-class communities that absorbed so many of the decade’s economic and cultural shocks»: "Born to Run and the Decline of the American Dream": bel saggio di Joshua Zeitz sull'Atlantic, per ricordare i quarant'anni del capolavoro di Springsteen.
- «This is just my stream-of-conscious complaining»: su Genius, Christopher Owens ha annotato alcuni testi delle proprie canzoni.
- A proposito di Genius, mi ero perso la notizia che Sasha Frere-Jones ha già lasciato il sito (dove era arrivato soltanto lo scorso gennaio, dopo la lunga carriera al New Yorker). Se ne è andato al Los Angeles Times, ma da questa intervista su Inverse continua a sembrarmi inspiegabilmente bollito.
- Kip Berman dei Pains Of Being Pure At Heart ha pubblicato sul proprio soundcloud due demo provenienti dalle sessioni dell'ultimo album Days Of Abandon. Il più movimentato dei due, Hell, mostra una squisita vena Orange Juice che sarei proprio curioso di ascoltare nelle prossime uscite della band di Brooklyn:
- Sempre da Kip Berman recupero un link di Ferragosto, quando aveva rilasciato a Drowned In Sound una bella intervista in cui raccontava tra le altre cose com'è cambiata negli ultimi anni la scena indiepop: "Art isn't a general election".
- Qualche giorno fa, per cinque minuti, ci siamo tutti indignati per la nuova privacy policy di Spotify (vedi riassunto e commento di Emanuele Venturoli su Medium). Flavorwire prende una posizione netta, anche se immagino di nessun rilievo: "Spotify’s New Privacy Policy: Music’s Not the Product, You Are".
- «When I first came up with this concept of the “fading frontier,” I was looking around and thinking about technology and the Internet. Remember when we were young and there was this excitement about what was going to happen next? And now, honestly, do you really want to know what happens next? I've seen enough in my lifetime; the frontier has faded. If it gets more intense, we're just going to end up not ever leaving our houses.» - Beyond Nostalgia: A Conversation with Deerhunter’s Bradford Cox, di T-Cole Rachel su Pitchfork, molto bello.
- Su Clash, Dan Bejar parla dei dischi che ispirano la musica di Destroyer. Spoiler: sì, c'è anche Scott Walker.
Commenti