mercoledì 2 luglio 2014

Polaroids From the Web

"Social media is not a necessity" edition

Parquet Courts

- «Social media is not the first time the music industry machine has leaned too heavily on something that's not reliable," says Brown. "The music industry is constantly making big leaps and then crashing, like relying really heavily on CD sales, for example. [...] I imagine deciding on a band's importance based on their Twitter followers will also backfire," Brown says. "People were around before social media and they'll be around afterwards»: i Parquet Courts sull'Observer non si mostrano molto modesti, ma direi che con un disco come Sunbathing Animal fuori possono permetterselo. Bell'articolo sulla nuova ed entusiasmante scena punk DIY di New York.
(mp3) Parquet Courts - Black And White

- «Quando sono usciti quei dischi avevo sei anni, racconto la storia di qualcun altro come se fosse la mia. C’era una cosa del punk di quegli anni che ha segnato un passo in avanti, però: un acronimo di tre lettere che in italiano si traduce come faidatè»: Francesco Farabegoli su Bastonate, "Il disco più bello di sempre e l’altro disco più bello di sempre", da leggere. L'occasione è il trentennale di Double Nickels on the Dime dei Minutemen e di Zen Arcade degli Hüsker Dü, ma c'è molto altro.

- «There is music, obviously. And almost all the best music I hear all weekend is old, or sounds old. I expect you could probably find something with a bit more edge if you wanted, but that’s not what it feels like Glastonbury is about, not for me anyway»: Joe Muggs su FACT racconta a suo modo uno dei festival più importanti al mondo.

- «Albums as Described by Spongebob Squarepants quotes»: direi imprescindibile.

- «To find fault in the artistic merit of a particular piece is one thing; to dismiss it on the grounds that the general public never “asked for” it is a wholly ignorant approach»: come una recensione negativa abbia ispirato a Tim Cohen dei Fresh & Onlys un bell'articolo sui ruoli di musicista e critico musicale.

- «Here's the problem: this kind of arena-sized, singalong, book-on-your-credit-card, buy-the-T-shirt blow-out is the antithesis of everything good or worthwhile about Monty Python, everything that made it matter. The slickness, the cosiness, the lack of spontaneity, the inevitable gallery-playing, [...] this is the kind of schlock they once stood up against, and worse, it will just compound the modern perception of Python as something unthreatening and whimsical, a posh boys' lark, an "icon of Britishness", a zany figleaf for the humourless and the deeply conventional, like brightly-patterned socks»: The Quietus "contro" la reunion dei Monty Python.

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